Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

zaterdag 8 september 2012

Dieren in pastel

Totnogtoe heb ik hier eigenlijk alleen pentekeningen laten zien, maar ik ben ook met andere dingen bezig geweest. De grootste ontdekking van de afgelopen periode is voor mij pastelkrijt geweest. Je werkt er bijna tekenachtig mee, maar het effect is bijna als een schilderij.

Bij het eerste werkje wat ik maakte, was ik zelf stomverbaasd over het resultaat. Ik leverde het in voor de eerste cursistenexpositie die als thema 'in mijn tuin' had. Ik heb geen tuin, maar ik mag graag kijken naar de vogeltjes in de tuin van mijn ouders. Elke zomer komen daar pimpelmeesjes terug. Net voor ze definitief uitvliegen badderen ze uitgebreid in de vijver en dat is zo'n mooi gezicht!


 Na de vogeltjes had ik de smaak te pakken. De kop van dit weblog bevat ook een pasteltekening die ik heb gemaakt, maar ik heb ook veel geoefend met allerlei verschillende soorten dieren.
Al kom ik telkens weer uit bij de vogels. Waarom dat is, weet ik niet. De pauw is de meest recente tekening in pastelkrijt.










 Ik oefen nog op het goed kunnen tekenen van poezen, maar daar ben ik nog niet ver genoeg mee. Mijn droom is om ze net zo goed te kunnen tekenen als Francien van Westering. Kattenliefhebbers onder ons snappen dan wel wat ik bedoel ;-)

0 reacties:

Een reactie posten

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: