Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

zondag 16 september 2012

illustrated journal

Afgelopen woensdag was de eerste les van de nieuwe cursus bij CK Nootdorp. Altijd een beetje onwennig zo'n eerste keer. Normaal gesproken weet ik altijd precies wat ik ga doen, maar dit keer had ik geen idee. De docent vertelde dat het thema voor de nieuwe expositie (die is in maart) al bekend is: 'in beweging' wordt het.

Beweging, daar kun je alle kanten mee op. Ik zat een beetje voor me uit te schetsen, toen er ineens een visje op mijn papier stond. Met dat visje ga ik meer doen, al weet ik op dit moment nog niet wat. Dus dat blijft nog even spannend.

Ondertussen moet er natuurlijk zo af en toe wel iets op dit weblog verschijnen. Behalve dat ik mijn tekeningen wil laten zien, dient dit weblog nog een ander doel, namelijk: mezelf stimuleren om regelmatig te tekenen. Dat is belangrijk, want zo houd je je vaardigheid. Via mijn docent heb ik kennis gemaakt met het fenomeen 'illustrated journal', ofwel: een getekend dagboek. Nu ben ik geen dagboekenschrijfster, maar tekeningetjes verzamelen van je dagelijks leven leek me wel een leuk idee. Jammer genoeg kwam het er nooit van om eens zoiets te proberen, maar vandaag heb ik een eerste poging gedaan.

Dat was trouwens meteen een goede gelegenheid om mijn nieuwe verzameling Stabilo pennetjes te proberen... Stiften blijf ik nu eenmaal leuk vinden, ik kan er ook niks aan doen :-)

Hier het resultaat. Of alle tekstjes ook leesbaar zijn, weet ik niet, maar je kunt de afbeelding wel vergroten door erop te klikken.

0 reacties:

Een reactie posten

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: