Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

woensdag 5 september 2012

Kitsch from Holland....

Afgelopen cursus ben ik veel bezig geweest met pen en Oost-Indische inkt. Op één of andere manier vind ik dat fijn om mee te tekenen. Zwart-wit geeft dat een heel mooi effect, maar als je de tekeningetjes daarna inkleurt met aquarelverf, krijgt het iets stripachtigs. Ik vind dat leuk, al is niet iedereen het daarmee eens.

Dit poppetje is een beeldje dat bij mijn ouders thuis altijd op de kast stond.Stond, want nu staat het boven ergens stof te vangen. Het is een beetje een  kitscherig dingetje, maar toch ook wel weer aandoenlijk, dus dat moest getekend worden:


Beetje saai, zo'n popje alleen in het wit, dat vroeg natuurlijk om een achtergrondje:


Molentje erbij, landschapje... Je ziet het jongetje haast gelukkiger worden. Natuurlijk was het daarmee nog steeds niet af. Uiteindelijk verscheen er nog een koetje, een kipje en een paar grote tulpen... kitsch from Holland, met de hartelijke groeten!


Tja... nu zit ik alleen nog met het 'zusje' van het jongetje... Ook die had ik al getekend, maar die staat nog in alle eenzaamheid in het midden van een maagdelijk vel papier.

0 reacties:

Een reactie posten

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: