Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

dinsdag 6 november 2012

Ondersteboven

Zoals beloofd nog even een klein verslagje van mijn werk van de afgelopen les.
Luisteren blijft lastig... Dacht ik gehoord te hebben dat we iets gingen doen met kleurvlakken, blijkt dat we gaan schilderen met zwart en wit! Hoewel, het klopt wel dat we met vlakken gewerkt hebben.
De opdracht was: het naschilderen van een hoofd. Niet zomaar, want dat zou te makkelijk zijn geweest :-) Nee, we moesten het plaatje ondersteboven naschilderen: een op z'n kop-kop dus.
Onnodig te vertellen dat dit om de drommel niet makkelijk was. Je hebt immers totaal geen referenties en het komt dan aan op goed, heeeeeel goed kijken!

Echt, het viel niet mee en ik heb ongelooflijk zitten zuchten, maar het resultaat was zo verrassend! Toen we eindelijk aan het eind van de les ons schilderwerk om mochten draaien waren we eigenlijk allemaal een beetje verbaasd... "Huh? Het lijkt nog op een gezicht ook!"

Het was geweldig om alle resultaten naast elkaar te zien. Iedereen heeft tenslotte zijn eigen verf-'toets'... en wat misschien nog wel leuker was: achteraf zie je pas wat dat ene plekje nou was waar je zo op zat te ploeteren. "Oh... een neusvleugel!" Het was echt een heel leuke les en ik hoop ook dat ik er iets van meeneem in mijn toekomstige schilderwerkjes, want bovenal was het natuurlijk een oefening in goed kijken. Ik vond het erg geslaagd en ik ben benieuwd wat we komende week voor opdracht gaan krijgen.


'mijn' resultaat
De resultaten aan het eind van de les.



0 reacties:

Een reactie posten

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: