Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

dinsdag 4 december 2012

vis uit kopje - in de kunst kan alles

Stel je voor... Je bent op visite en iemand heeft net koffie voor je gehaald. Heerlijk hè? Je weet niet wat er gebeurd is in de ruimte waar de koffie is gezet en daar denk je natuurlijk ook niet eens aan. Er wordt een gebakje geserveerd. Chocoladegebak. Je zit helemaal klaar om lekker te genieten van een heerlijk 'bakkie koffie'. Net als je je lepeltje wilt pakken gebeurt het: SPLASH!
Een grote sluierstaartvis springt vanuit jouw koffiemok spontaan zijn vrijheid tegemoet. Jij blijft achter, een hoofd vol vragen en koffiespetters....

Afgelopen week heb ik mijn acrylverfwerkje afgemaakt. Het idee was leuk, maar de uitvoering bleek toch lastiger dan ik tevoren had gedacht. Het kopje lukte wel, het gebakje ook, maar die 'splash' was behoorlijk lastig. Logisch natuurlijk, want wie weet er nu hoe een visje uit een kopje spettert? Ik geloof dat ik de 'splash' wel tien keer opnieuw heb gemaakt en daarbij kwam de koffie ook steeds hoger in het kopje te zitten.

het was een leuke oefening, al ben ik dan niet onverdeeld enthousiast over het eindresultaat. Zie hier mijn springende vis:


Gelukkig kan 'in de kunst' bijna alles en dat is dan weer mijn geluk... ;-)

2 reacties:

  1. Ha Lilian,een heel leuk plaatje..... dank zei jou fantasie!
    dat is wel schrikken als er zo,n vis uit de koffie mok duikt.
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Cristiene, voor je reactie! Ja, gelukkig gebeuren zulke dingen me alleen in m'n hoofd ;-) Leuk dat je me volgt, trouwens!
      Grtz, Lilian

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: