Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

donderdag 16 juli 2015

Tegen de verwachting in

Inmiddels is het ook voor mij vakantie en kan ook ik alle 'storende elementen' even uit mijn hoofd bannen. Er is alweer aardig wat tijd verstreken tussen mijn laatste bericht en dit nieuwe schrijven hier. Ik wijt het maar aan de druk van alles even snel willen afronden, (wat natuurlijk nooit lukt!) dat ik er gewoon niet toe kwam weer iets nieuws te plaatsen.

De dagen van niks moeten en niets hoeven bevallen me tot nog toe prima... Ik lees me drie slagen in de rondte (Ik lees nu: Het hout van Jeroen Brouwers) , ik geniet van de mooie -en gelukkig iets minder warme- dagen en ik verlekker me aan allerlei folders met dingen die ik eventueel zou kunnen of willen kopen. Het echte kopen stel ik nog even uit, want ik wil natuurlijk wel de enig juiste keuze maken... en omdat die uiteraard niet bestaat, ben ik daar nog wel even mee zoet ;-)

Wat ook niet meehelpt in het kiezen, is die eeuwigdurende uitverkoop, summersale, kortingsweken of hoe ze dat gedoe ook wensen te noemen. Het schijnt niet eens waar te zijn ook hè, dat goedkope... Je wordt als consument gewoon genept door de woorden 'sale' en een zogenaamd kortingskaartje met een percentage er op. Terwijl, het is eigenlijk zo simpel als wat: jij kunt toch niet controleren hoe goedkoop of duur iets eerst was.

Op mijn verlanglijstje staat al een tijdje een bezoek aan de winkel die ik 'tekenparadijs' noem. Echt een grote winkel vol met teken- en schildersbenodigdheden. De laatste keer dat ik daar was, nu zo'n drie jaar geleden, ging ik er weg met vier tassen vol spullen en een grote grijns op mijn gezicht. Die vier tassen, dat gaat me nu niet meer gebeuren, vanwege: écht te erg. Ik vind dus nu dat ik eerst goed na moet denken over wat ik nou echt wil kopen. Met stip op één staat natuurlijk inkt! Nu eindelijk maar eens een grote flacon meenemen, want ook mijn laatste potje is alweer bijna leeg. Ik twijfel nog over sepia inkt (vind ik er altijd zo mooi uit zien, maar duur!) en inktense kleurpotloden. Goede aquarelverf en betere kwasten, oh en pastelpapier en van die fijne potloodjes, of uh... Je leest het, voor ik het weet zijn die vier tassen weer vol, dus hou ik het nog even bij het 'me verlekkeren' ;-)

Ik maakte deze inktcreatie zonder plan vooraf. Inspiratie was de mini-orchidee in de vensterbank, die (tegen alle verwachtingen in, al twee jaar kwam er niks!) weelderig staat te bloeien. Verder is er iets met veren en vuur en bloemen... in de vorm van...
Bloemen tegen de verwachting in (inkt)
Waar het hart vol van is, daar stroomt de mond van over.
Clichés zijn zo waar ;-)

15 reacties:

  1. hij is weer mooi.

    En als je handig stapelen kan kan er heeeeeeel veel in 1 boodschappentas hoor.
    Mocht ik eens doen bij een winkel met de naam Giraffe op de laatste dag dat die open was en je voor 10 ouderwetse guldens een tas mocht vullen.
    Ik zag mensen om me heen de ene na de andere tas bij halen terwijl ik rustig bleef stapelen en in de kiertjes nog dingen als pennen en vulpotloden ed schoof. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thnx!

      Oeff... hadden ze daar ook maar zo'n actie... want inderdaad: met potloodjes en pennetjes kom je dan een heel eind ;-)

      Verwijderen
  2. Dat klinkt goed....winkelen uit folders....
    Ik kan ook verlekkerd rondlopen in een schilderswinkel, maar oooo, wat duur! Dus meestal blijft het bij kijken en niet kopen.
    Fijne zomer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) Voorpret is altijd leuker, toch?
      Ja, de meeste van die winkels zijn inderdaad behoorlijk prijzig... Jammer hoor, of misschien ook niet, want dan had ik hier een logje moeten schrijven over uitpuilende tekenkisten ofzo...
      Jij ook een fijne zomer Anita!

      Verwijderen
    2. Doe ik wel eens op internet bij bv de Kwast.
      En dan alles wat je leuk vindt in het winkelmandje doen.
      Om vervolgens asn het eind alles wat je niet echt nodig hebt weer weg te strepen.
      ;-)

      Verwijderen
    3. Ha, goeie! :-) Die ga ik ook 'ns in praktijk brengen...

      Verwijderen
  3. Lilian,

    Ik zie er iets van een gezicht in, een mooi "ogend" bloemetje.
    Een soort van ogentroost!

    Groetjes en geniet van de vakantie,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ogentroost... Apart, dat jij dat er in ziet. Leuk om te lezen!

      Dank je wel jeer, dat komt wel goed ;-)

      Verwijderen
  4. Mooie tekening. Vooral die pauwenveer. Schrijf je nog een blog over je bezoekje aan dat tekenparadijs? Wel goed om van te voren uit te stippelen wat je echt persé wilt kopen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je Aritha! Haha, wel een goed idee... een heuse shoplog! Ja, ga ik doen, denk ik... Leuk!
      Ja, tevoren bedenken wat je gaat kopen is sowieso handig, ik doe dat ook als ik bijv. naar de supermarkt ga. Mijn ervaring is dat je dan minder snel impulsaankopen doet.

      Verwijderen
  5. tja de tekening is weer erg fijntjes en mooi dus koop jij maar hoor wat nodig is je maakt er zoveel moois mee

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ps heb je al bruine inkt op je lijstje staan?
    Kun je heel mooi anthiek effect mee creëren

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die stond idd ook op mijn lijstje... Ik noem dat sepia, maar dat is natuurlijk gewoon bruine verdunde inkt. Lijkt me ook supermooi!

      Verwijderen
    2. Toch sepia he, ik wist het niet zeker meer.
      Ik heb zo'n zelf inktende penseel in die kleur.

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: