Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

donderdag 14 december 2017

Kwartet Peren

Afgelopen dinsdag tekende ik peren. Gewoon zomaar, met krijt. Het leek me niet moeilijk, maar - zoals altijd als ik dat denk - dat viel toch tegen. Ik was een beetje vergeten hoe dat nou ook alweer werkte met pastelkrijt.  Gelukkig kwam dat wel weer een beetje bovendrijven. Heerlijk smerige vingers krijgen van het werken, ik was vergeten hoe fijn ik dat vond!

De peren waren maar matig gelukt en mijn docent stelde voor om ze volgende week nog eens te maken, maar dan op een andere manier. Meestal heb ik daar geen zin in, om iets twee keer te maken. Dit keer lieten de peertjes me echter niet los. Ik had geen zin om te wachten tot de volgende les. Mijn afspraak voor die dag ging niet door en zo had ik ineens de tijd voor mezelf. Ik besloot de peertjes nog eens te maken, nu met kleurpotlood. Dat ging een stuk beter! Toen ik klaar was keek ik er eens peinzend naar: bepaalde dingen zouden misschien beter naar voren komen als ik het met verf zou doen... en daar ging ik weer! Vraag me niet waarom, maar ineens had ik een kwartetje van peren. Leuk om naast elkaar te zien. Zo zie je ook dat elk medium weer andere techniek vraagt... en dat ik niet alle media even goed beheers ;-)

Peertjes in pastel (lb), kleurpotlood (rb), aquarel (lo) en marker(ro)

Best grappig hè? Gek genoeg ben ik zelf het meest tevreden over de uitvoering in kleurpotlood... en dat terwijl dat toch niet het medium is wat ik direct zou kiezen.

Weer wat geleerd: niet altijd kiezen voor wat het meest vanzelfsprekend lijkt: je kunt altijd verrast worden door een andere weg te kiezen!

Ik zei het al eens eerder geloof ik: tekenen is als het leven, er is altijd wel een wijze les uit te leren.

De best gelukte peertjes (kleurpotlood)

12 reacties:

  1. Lilian,

    Ik eet ze graag!
    Bij de eerste aanblik vind ik ook de kleurpotlood peertjes het mooiste, maar bij nader inzien hebben ze iets te veel wit vind ik.
    Dan vind ik de marker peertjes er uiteindelijk toch het meest echt uitzien.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is alweer een tijdje geleden dat ik ze voor het laatst at, maar ik vind ze ook erg smakelijk! Grappig dat jij de potlood peertjes er minder 'echt' uit vindt zien, dat had ik nou juist met de marker uitvoering! Het zoveelste bewijs dat iedereen er anders naar kijkt. Wel het voordeel van zo'n kwartetje: voor ieder wat wils ;-)

      Verwijderen
  2. Een kwartet met peertjes een leuk idee, je kun je zelf er op uitleven
    het werken met krijt daar ken ik me zelf ook in terug
    heel leuk om daar mee bezig te zijn.
    Lilian je peertjes zien er smakelijk uit en smaken naar meer!
    Wens je een mooi weekend!
    liefs groetjes
    Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja fijn is dat hè Christiene, lekker knoeien met krijt. Ik bedacht me ook dat ik dat maar weer eens op moest pakken. Je wordt er heel smerig van, maar het is zo leuk! Ik laat het even bij deze peertjes, maar we vinden vast wel een nieuwe uitdaging. Fijne week!

      Verwijderen
  3. Ik vind ze alle vier op hun eigen manier mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een wijze les!
    En dat je als je je gewenste doel niet hebt bereikt het niet altijd betekent dat je het niet goed kunt of het niet beheerst, maar dat je misschien eens een andere techniek moet proberen.
    Ja, ik zie er de symboliek wel van in!
    Verder zijn het ook nog eens mooie peren. Mij trekt die van het aquarel erg.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè? ;-) Maar wat je schrijft is waar: soms kan het gebruik van een andere techniek ook heel verfrissend werken.
      Dank je wel!

      Verwijderen
  5. Lilian,

    Ik wens je Fijne Feestdagen en een gezond en vredig 2018 toe!

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lilian ik wens je mooie feestdagen.......

    veel geluk en een gezond en gezellig 2018

    bedankt lieve blogvriendin voor je fijne woorden!

    liefs

    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eensgelijks Christiene! Ieder woord was meer dan gemeend!

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: