Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

zondag 17 maart 2013

Eenmaal, andermaal: twee maal verkocht!

Afgelopen weekend was het dan zo ver, de langverwachte cursistenexpositie. Zaterdag was ik een beetje lamlendig, dus besloot ik -al snotterend- dit keer op zondag een kijkje te gaan nemen. Meestal is het op zaterdag erg druk, omdat dan ook de officiële opening wordt gedaan door de wethouder van Cultuur. (Wat klinkt dat sjiek, hè?) Ik verwachtte vandaag dan ook niet al te veel mensen meer te zien, maar tot mijn grote verrassing was het behoorlijk vol binnen. Vol met schilderijen, natuurlijk... maar ook veel keuvelende bezoekers. Uiteindelijk, tussen alle mensen door, vond ik mijn werkje terug op een hoekje. Ik maakte er een snelle foto van met mijn telefoon.

Boven mijn kermispaardje hangt een werkje wat ik al eerder in de cursusruimte had zien hangen en dat intrigeerde me nogal. Jammer genoeg is de foto niet echt gelukt, (even klikken maakt 'm groter) maar als je goed kijkt zie je de vorm van een huisje met een Delfts Blauw patroontje erop. Het is heel mooi en fijn  geschilderd met olieverf. De schilderijen aan de andere kant waren ook erg mooi, trouwens.


Zoals ik al eerder hier heb geschreven was het thema  van de expositie 'in beweging', maar je mocht een vrij werk en een werk naar thema inleveren. Ik heb het bij één werk gehouden, want daar had ik de handen vol aan. Anderen hadden dat wel gedaan, waardoor de expositie dus heel gevarieerd was. Er zijn werken van mensen die al jaren les hebben en dat zie je vaak ook wel, maar er hing ook werk van de kindergroepen en daar zaten ook echt talentjes bij, hoor.


Hoogtepunt van de expositie was de actie 'kunst op klein formaat'. Anonieme kunstwerkjes van 13 x 18 centimeter, die te koop waren voor tien Euro per stuk... en achteraf zou pas bekend worden gemaakt wie de kunstenaar was. De kunstwerkjes hingen allemaal bij elkaar en er waren wel 109 werken ingeleverd! Je kon meteen zien welke werken al verkocht waren, want daar zat een oranje stickertje onder geplakt.
Natuurlijk moest ik direct op zoek naar mijn werkjes... en wauwwww! Van de drie die ik had ingeleverd, waren er twee verkocht! Ik kon me nog net inhouden om geen vreugdedansje te gaan maken ;-) Ik vind het zo leuk dat iemand mijn werk kennelijk zo mooi vindt dat hij of zij er tien Euro voor over heeft. Ook hier heb ik voorzichtig een foto van gemaakt met de telefoon:


Veel werkjes en heel veel verschillende werkjes ook. Voor het geval je je af mocht vragen welke ik dan heb gemaakt... Natuurlijk had ik er alvast fotootjes van gemaakt voor op mijn blog! Die zijn wel van goede kwaliteit gelukkig.

De eerste die ik maakte... en ja, ik ben nu eenmaal gek op vogeltjes!

De tweede, heel anders... en zo'n puzzelstukje is nog best moeilijk!

De derde: oefening baart kunst!



4 reacties:

  1. Ha Lilian gefeliciteerd wat moet dat een goed gevoel gegeven en is zeker een vreugde dansje waard.
    Als van de drie twee verkocht zijn.Dan vinden ze jou schilder stijl mooi!Ook knap op zo,n klein formaat.Hou het geluks gevoel maar vast Lilian ...wie weet?
    Feestelijk groetje
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was ook superleuk om te zien dat er twee verkocht waren. Al wil ik nu weer graag weten aan wie en waarom (wat een nieuwsgierig aagje hè), maar dat doet niets af aan mijn vrolijkheid hoor. Dankjewel voor je felicitaties en een groetje met een feesthoedje aan jou terug!

      Verwijderen
  2. Wat leuk voor je! Verrassing zeker! Ik vind ze alledrie mooi maar de poes wint het door de kleur van de ogen. De kat leeft!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was absoluut een verrassing! Je hoopt het natuurlijk wel, maar ik was er echt niet vanuit gegaan... 109 werkstukjes! Zelf vond ik de kat ook het best gelukt, trouwens.

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: