Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

maandag 17 juli 2017

Rare dingen

Soms zeg ik rare dingen. Ik besef dat dit niet echt een schokkende mededeling is, omdat iedereen nu eenmaal wel eens rare dingen zegt. Sommige mensen op deze wereld zeggen doorlopend rare dingen en zijn daar nog trots op ook. Het probleem is meer, dat ik soms niet door heb dat ik iets raars zeg. Zo deed ik bij het tankstation eens als volgt een bestelling: "een wasbeurtje, alstublieft" Pas buiten begreep ik waarop de jongen achter de kassa me zo vettig zat toe te grijnzen.

Of deze, ook wel gênant: bij het tuincentrum zat er een meisje achter de kassa met een zwartbruine vlek op haar gezicht. Ik dacht behulpzaam te zijn, wees naar haar gezicht en ik zei: "je hebt een beetje voor zwarte piet gespeeld"... Heel behulpzaam inderdaad, maar toen ze me met een rood hoofd toe stotterde: "dat is een moedervlek" kon ik wel door de grond zakken. Ik wist niets meer te zeggen. Nog steeds ga ik niet graag naar dat tuincentrum, tenminste niet voor ik me ervan heb verzekerd dat dat meisje daar niet achter de kassa zit.

Als je gaat tekenen, dan 'maak' je allerlei dingen. Ik 'maak' een landschapje, een stilleven, of een portretje... niks geks. Toen we tijdens de cursus een keer bezig waren met portretjes, stond ik in mijn handen met een foto van Hugh Laurie, uit de serie House MD. Zoals gewoonlijk kon ik weer eens niet kiezen. Ook dan ga je rare dingen zeggen. Met de foto in mijn hand sprak ik verlangend de woorden: "ik wil een baby'tje maken"  Degene die naast me stond keek me voor een moment bevreemd aan, daarna vroeg ze -met een hoofdknikje naar de foto- "Met hem?" Uhhh....  Nee, dat nou ook weer niet, maar de wens om eens een tekening te maken van een baby bleef. Dus ik maakte baby's... met kleurpotlood en op hobbykarton:

Een knuistje boven het laken (kleurpotlood)





Met een knuffel (Kleurpotlood)

Schrikken! (Kleurpotlood)

Spelen (kleurpotlood)



Het werd zomaar een hele serie. Zo zie je maar... niet alle rare dingen pakken verkeerd uit ;-)

12 reacties:

  1. Ach het zijn nog hele onschuldige dingen die je zegt.
    Ik presteerde het ooit om iemand te feliciteren met een miskraam.

    En andersom mocht ik een keer van twee oude dames voor bij de kassa; "omdat", zo zeiden ze, met een blik op mijn buik;"u met zijn tweeën bent".


    Maar je babies zijn mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaiks... pijnlijk, beide gevallen! Wat voel je je vervelend als zoiets gebeurt, hè?

      Tja, het overkomt iedereen wel eens denk ik. Die van de moedervlek was voor mij de meest pijnlijke, vooral omdat ik normaal zo'n 'behulpzame' opmerking niet snel maak. Om de baby's moest ik zelf heel erg lachen, vooral om dat "met hem?"

      Verwijderen
  2. achhhh ik denk dat iedereen dat doet, soms denk ik dat kan ik beter niet zeggen, en dan hoor ik mezelf al praten:-)
    so be it, ik doe mensen niet bewust pijn, maar soms denk ik wel dat ik wat zachter moet zijn:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als we jouw laatste zin allemaal ter harte zouden nemen (wat zachter zijn), dan zou de wereld er denk ik heel wat mooier uit zien. De essentie is inderdaad dat je mensen niet bewust pijn zou moeten doen :-)
      Dank voor je lieve reactie!

      Verwijderen
  3. Best wel erg voor de vrouw. Doet haar pijn denk ik. Misschien had wel kunnen ander zeggen. Anders manier. Of helemaal niks van aan trekken lijkt mij. Sussen.....
    Je tekening heb je prachtig gedaan. Heel mooie kleuren heb je erin getekend. Fijn weekend.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hè, dat vond ik ook. Achteraf denk ik dat alles wat ik nog meer had gezegd het alleen erger had gemaakt voor haar.
      Dank jullie wel!

      Verwijderen
  4. Hallo Lilian

    Bedankt voor de lieve reactie op mijn blog
    en voor het lieve compliment
    Ik wens jou een heel fijn weekend

    Liefs Gerda

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lilian,

    Ik zeg wellicht ook wel eens "rare dingen", toch zou ik het jammer vinden als dit de reden is, dat je al sinds begin mei geen reactie meer op mijn weblog hebt achtergelaten.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jeer, volgens mij valt het reuze mee met de 'rare dingen' die je zegt ;-) Als ik niet op je logjes gereageerd heb, dan is dat omdat ik er niets over te zeggen had, omdat ik ze gemist heb in mijn de blogfeed, of omdat ik te gehaast was om een reactie te typen. Het is niets persoonlijks en ik zou het vervelend vinden als jij dat zo hebt opgevat. Bloggen is veel te leuk om het door zoiets te laten verpesten.
      Nu ga ik snel op weg naar je blog, want ik voel me toch een tikje schuldig nu ;-)

      Verwijderen
  6. Lilian,

    Bedankt, fijn dat je weer even langs kwam en van de wortel van cichorei werd/wordt surrogaatkoffie gemaakt.
    zie link:http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/gezonde-voeding/101752-cichorei-gezond-koffiesurrogaat-en-wilde-groente.html

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Graag gedaan en dank je wel voor de link... Daar ken ik het inderdaad van. Ik geloof dat ik de echte koffie toch lekkerder vond ;-)

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: