Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

zondag 16 september 2012

Snoep verstandig, eet een appel

Een simpele appel tekenen, valt  nog niet mee. Als je goed kijkt naar zo'n appel, sta je versteld van hoeveel kleuren en nuances een appeltje heeft.

In een poging de vergankelijkheid weer te geven, tekende ik een appel in verschillende stadia. Als een soort oefening. Zie het voor je: een appel, neem een hap... Nee, dat is geen mooie hap, nog een keer... en dan net zo lang tot er een klokhuis was. Na iedere hap een tekening vond ik wat overdreven, dus ik heb het maar bij vijf appeltjes gehouden.



Voor deze oefening gebruikte ik de potloden die ik ooit een keer bij Kruitvat kocht. Een megadoos potloden voor een prikkie. Leuk, maar geen aanrader. De stiftjes in de potloden zijn te hard, waardoor het grafiet niet mooi in elkaar over kan lopen. Hierdoor wordt het geheel wat krasserig. Toch was het een leuke oefening en de appel smaakte trouwens ook best.

0 reacties:

Een reactie posten

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: