Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

maandag 26 november 2012

De dagelijkse dingen

Inspiratie vinden is niet altijd makkelijk. Toch is het vaak dichterbij dan je denkt. In de dagelijkse dingen bijvoorbeeld.

Steeds meer medecursisten hebben de charme van het tekenen van de dagelijkse dingen ontdekt. Een heel boekje vol met 'dagelijkse dingen' doet je niet alleen goed oefenen met tekenen, maar ze vormen vaak ook een mooie herinnering voor later. Ik heb zo'n boekje niet, maar wie weet komt het er ooit nog een keer.

Terwijl ik zocht naar iets om te tekenen, ging mijn blik over de tafel. Op de tafel lag al een paar dagen een boek dat ik aan het lezen ben: Onrust van Esther Verhoef. Een heel spannend boek met een liefde, een vleugje Russische maffia en ook nog een toefje 'niets is wat het lijkt'. Kortom, ideale ingrediënten voor een paar avonden nagels bijten. (Dat laatste figuurlijk dan hè ;-)) De kaft van het boek is net zo spannend als de titel; een beetje onduidelijk, maar het kleurgebruik geeft  wel aan wat voor soort boek het is. 

Over soort gesproken; het is natuurlijk een bibliotheekboek. Dat zie je aan die merkwaardige stickertjes op de rug van het boek. Een thriller wordt aangegeven door een pistooltje. Een 'speurneuzenboek' wordt aangegeven door een voetstapje met een vergrootglas erboven. Sinds de bieb overgestapt is op een automatisch inleversysteem, waarbij je boeken in een soort van brievenbusgleuf stopt om ze in te leveren, zitten er ook barcodes op de voorzijde van een boek geplakt. Soms net op de meest essentiële plaatsen, zoals hier bij Onrust; net over een korte omschrijving heen. Wel weer leuk om te tekenen, natuurlijk. Toen ik het boek van Esther Verhoef had getekend, besloot ik  nog een paar geleende boeken te tekenen.

Onderop zie je Time-out van Judith Visser; ook een heel erg spannend boek, maar die kaft vond ik wat lastig om te tekenen. Vervolgens: De gebroeders Boetkaboet van Hans Sahar, een mooi boek over het gevangen zitten tussen twee culturen en tenslotte bovenop de stapel: Lydia geschreven door scenarioschrijver Felix Thijssen. Dat dit boek bovenop is komen te liggen is toeval, want het boek zelf vond ik niet bijzonder, een beetje te gezocht. De kaft van het boek daarentegen was wel weer spannend en leuk om te tekenen.

Ik geloof dat ik deze week trouwens weer terug moet naar de bibliotheek om de boel in te leveren, dus ik heb ze mooi op tijd vastgelegd. Tenminste, dat hoop ik, want ik zeg vaak grappend dat ik de officieel hoofdsponsor ben van Bibliotheek Oostland... je wilt gewoon niet weten hoe vaak ik net vergeet om mijn boeken op tijd in te leveren!   ;-)

0 reacties:

Een reactie posten

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: