Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

vrijdag 23 augustus 2013

Een tijger in de tuin

Hee, wat zit daar nou? Kijk daar, tussen het gras!
Dahaar, kijk dan....
Oh, het beweegt! Wat is het?
Langzaam komt het op je toegeslopen en ineens zie je wat het is:
het is een kat!

Het is onvervalst 'poezenweer' buiten: niet te warm, niet te koud en 's avonds nog lang licht genoeg om lekker door de tuinen te banjeren. Dat doen de poezen in de buurt dan ook met verve. Soms laten ze je schrikken door ineens, vanuit een sluipgang, tevoorschijn te springen: Tuintijgers.

Al tijden wilde ik er eentje tekenen, een tijger, maar ik wist niet of het me zou lukken. Geïnspireerd door de vele tuintijgers op dit moment heb ik dan toch maar de stoute schoenen aangetrokken. Hier het resultaat, getekend met pastelkrijt.
Ik heb er lang over gedaan en nu íe dan af is, word ik er zelf een beetje bang van ;-)



Er is trouwens een liedje over tuintijgers, een liedje van Telekids uit 1991, dat begint zo:


D'r woont een tijger in mijn tuin
Hij heeft een vel, da's wit en bruin
Hij loopt rondjes door het gras
Hij loopt te snuffelen aan de was
Alle buren zijn zo bang
maar denk maar niet dat ik 'm vang

Een mooie ode aan alle tijgers die de tuinen momenteel onveilig maken! Wist je trouwens dat 'Tijger' al jaren de meest populaire kattennaam in Nederland is? Kennelijk dromen alle kattenbezitters heimelijk van een 'tijger in de tuin' :-)

11 reacties:

  1. Ha Lilian,hij is echt prachtig en je laat echt zien dat het niet de kat is uit de buren hun tuin.
    en blijf je zeker weten op afstand.
    Leuke samen met het kinderversje.
    Liefs een tijger groetje
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hij kijkt inderdaad smerig genoeg om op afstand te blijven, dat vind ik zelf ook. Hopelijk doe je wel tijgergroetjes met de nageltjes in, Christiene :-) Dank je wel!

      Verwijderen
  2. Wat een prachtige tekening weer! Het is er echt eentje om bang van te worden inderdaad.
    Geweldig stuk tekst staat er ook weer bij, super! En leuk dat je refereert naar dat liedje en nog even een weetje erbij vermeld. Leuk om te lezen weer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het verhaal er omheen is voor mij minstens zo belangrijk. Ik besteed daar altijd wel aandacht aan, dus super om te lezen dat je het ook leuk vindt, Cheyenne! Dank je wel!

      Verwijderen
  3. Ik dacht dat het een foto was. Beschouw dat maar als een compliment :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-) Dat is een heel mooi compliment zelfs! Dank je wel Aritha!

      Verwijderen
  4. Wat een pracht tijger.Daar mag je trots op zijn.
    Nou mijn 2"tijgers"lopen nog steeds in de tuin. Ik krijg ze met geen mogelijkheid binnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Els, ik ken dat! Of ze doen alsof ze binnenkomen en dan op het laatste moment... draaien ze zich om, om weer de wijde wereld in te lopen. Daar sta je dan, met het voerbakje in je hand! :-)
      Dank voor het compliment!

      Verwijderen
  5. Lilian,

    Hij is heel goed gelukt, maar hij ziet er inderdaad ook heel vervaarlijk uit, die moet je niet in het echt tegenkomen in je tuin of waar dan ook.
    Zoals je ziet ben ik weer terug van vakantie!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk dat je er weer bent, jeer! Ik ben er ook weer, na wat technische troubles :-)
      Hoewel ik tijgers echt fantastische dieren vind, ben ik ook wel blij dat je ze niet zomaar kunt tegenkomen. Ik hou het bij die andere tuintijgers, denk ik :-)

      Verwijderen
  6. Je kunt nogal , zo goed zeg , precies echt

    BeantwoordenVerwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: