Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

donderdag 24 november 2016

Behangetje

In mijn huis zijn alle muren voorzien van een structuurtje, dus niks behang. Het nadeel van behang is namelijk dat het ontzettend leuk is om uit te zoeken, maar dat je er ook ontzettend snel weer op uit gekeken bent. Tenminste, dat is mijn ervaring. Het is de herhaling, denk ik... Ja of het feit dat ik te vaak dromerig naar de muur zit te staren, dat kan ook.

Toch heb ik behang gemaakt. Zegt normaal gesproken iedereen dat ik boekjes moet gaan illustreren, na het zien van deze tekening voorziet men ineens een glansrijke carrière in het behangwezen voor mij ;-)

Behangetje (inkt en viltstift)
Genoeg grappig gedaan... er lag namelijk een heel serieus iets ten grondslag aan deze tekening. Een week voordat ik dit behangetje produceerde, vroeg 'mijn tekengoeroe' namelijk of we op zoek wilden gaan naar rommeltjes. Kleine spulletjes om te tekenen, zoiets... Hij deed er wat voorbeeldjes bij, schroefjes, paperclipjes. Oh ja, dat! Meteen wist ik waar ik die ging vinden. Ieder huis heeft volgens mij namelijk van die plekken: een fruitschaal die niet (meer) voor fruit bestemd wordt, het o-zo-handige kastje in de hal, een net-te-klein-laadje. Van die plekken die er gewoon om vragen om volgestopt te worden met dubieuze rommeltjes. Bij mij thuis is die plek een rechthoekig broodmandje dat nooit de functie van broodmandje heeft gehad. Ik kocht 'm omdat ik ik 'm er zo leuk uit vond zien (vind ik nog steeds) en sindsdien staat hij op tafel. Alle supermarktbeestjes, spaarzegeltjes en dingen waar ik even zo snel geen raad mee weet verdwijnen daar in. Soms keer ik het mandje om, om een paar dingen richting prullenbak te laten verdwijnen. Even zo vaak gaat hetzelfde weer in omgekeerde volgorde terug het mandje in. Zonde om weg te gooien, of zo iets. Even grabbelen in het mandje leverde me deze oogst op:

Inspiratierommel
Zo. Nu zie je gelijk waar mijn behangetje vandaan komt. Achteraf was het best wel confronterend, maar ook grappig. Wat je bewaart, zegt ook wel iets over jezelf. Mijn ziekelijke voorkeur voor speelgoedjes bijvoorbeeld (check: die boodschappendingetjes van Appie en Nijntje), mijn praktische inborst (check: schroeven en batterij)  en mijn ijdeltuiterij. (check: handcrème en haarspeld)

Nu zou je zeggen hè... oké: je hebt het getekend, je bent geconfronteerd met je vreemdsoortige hamsterdwang... dan kun je het nu dus ook weggooien. Ja toch? 

Nou euh, nee dus. Twee weken lang heb ik het meegesleept van en naar tekenles in een zakje. Dat zakje heb ik afgelopen week omgekieperd... in een laadje. Ik kon er geen afstand van doen. Je weet namelijk maar nooit of je er ooit nog 'ns een behangetje van kunt maken ;-)


25 reacties:

  1. Maareh wel druk voor aan de muur.
    Ik zou er boeken mee kaften.
    Lekker vrolijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) Meer voor een kinderkamer, inderdaad. Boeken kaften, dat zou kunnen, al word ik bij die gedachte niet echt vrolijk. (ik had daar zo'n hekel aan joh!) Cadeaupapier kan natuurlijk ook, ik zie dit wel op een rolletje bij de Hema of de Bruna. (Just keep on dreaming!)

      Verwijderen
    2. Ik vond het best leuk om te kaften.

      Ik zou er maar gauw copyright op aanvragen 😉

      Verwijderen
  2. Ha Lilian
    Ben je opzoek naar mooi behang? Kom eens langs bij Lilian ...
    Misschien een leuk idee voor Decorette ...jou eigen ontwerp behang....

    fijn weekend!

    Groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja hoor, kom maar langs:-) Ze mogen een bestelling komen plaatsen hoor, geen probleem!
      Dank je Christiene, ik wens jou een even zo fijn weeked toe:-)

      Verwijderen
    2. Weeked=weekend natuurlijk... je krijgt dikke vingers van behang maken kennelijk:-)

      Verwijderen
  3. Ik vind altijd wel leuk om behang te zoeken. Moet wel met meubels erbij passen. Wij houden niet van drukke behang. Ik hou van rustig behang. Het is wel erg druk behang. Het is leuk om boek mee te kaften. Misschien tips je kan ook kijken via Google welke behang soort kijken.

    Fijn weekend.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O maar dat vind ik ook wel leuk hoor, behang uitzoeken. Er is zo veel leuks en moois, maar toch doe ik het niet meer. Ten eerste dat behangen zelf.... en zeker als behang een patroon heeft: pffffff! Dan heb je het eindelijk op de muur en na een jaartje ben ik het dat al zat, wil ik weer wat anders. Vandaar dat ik allemaal structuur in huis heb, dat kun je een kleurtje geven als je er genoeg van hebt:-)
      Deze zou ik ook niet snel op een muur doen, nee. Eerder een cadeautje mee inpakken, dat kan ook.

      Verwijderen
    2. De laatste is niet zo gek idee van je.

      Verwijderen
  4. Goh wat een lollig berichtje en wat een gaaf idee om zoiets te tekenen hahahaha ik heb ervan genoten Lilian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha... nou ik kan je zeggen: ik had dus ook ontzettende pret bij het maken van dit 'behangetje'... Sowieso al die troepjes verzamelen, dat was al lachen en dan daarna die reacties van iedereen!

      OT: waar ben je nu? Ik kan je blog niet meer bereiken... zo jammer!

      Verwijderen
    2. Ik heb je een uitnodiging gestuurd Lilian klik erop en dan kun e met je eigen emailadres en wacht woord mijn blog lezen

      Verwijderen
  5. Lilian,

    Bedankt voor jouw bezoek en reactie.
    Je hebt een heel leuk "Je weet ooit nooit behangetje gemaakt".

    ---------------------------------------------

    staren naar een muur

    schept soms orde en structuur

    leuk behang fleurt op

    ---------------------------------------------

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
  6. De Kerstman
    De kerstman komt ieder jaar
    Met zijn rendieren en zijn slee
    En neemt dan voor iedereen
    Vele mooie pakjes mee
    Hij komt helemaal vanuit het koude noorden
    En bezoekt in een nacht verre oorden
    Als de kerstboom weer wordt aangestoken
    Is het feest al weer aangebroken
    Het hele jaar heeft hij zich dan ook voorbereid
    Op de gezellige kersttijd





    Voor jullie ook een hele fijne feestdagen.

    En vooral en een gelukkig en gezond 2017!



    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik kom je fijne feestdagen wensen. En goed einde 2017.
    Liefs Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor jullie ook, lieve Ferry en Jacqueline! Het was een mooi blogjaar. Hopelijk blijft het goed gaan met jullie Jimmy.

      Verwijderen
  8. Lieve Lilian,
    Ik kom je fijne feestdagen wensen
    en een goed en gezond 2017.

    Veel liefs Kerst groetjes
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel lieve Christiene, voor jou natuurlijk ook. (al ben ik dus te laat voor die kerstdagen *bloos*)

      Verwijderen
  9. Reacties
    1. Dank merel, altijd leuk jou weer te zien... te laat voor kerst, helaas, maar alvast een goed nieuwjaar!

      Verwijderen
  10. Lilian,
    -----------------------------------------------

    nijntje op een slee

    kerstbal, maar geen witte kerst

    fijne Kerst gewenst

    -----------------------------------------------

    Natuurlijk ook een voorspoedige creatief 2017.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen kerst, maar gelukkig hadden we Nijntje nog ;-)
      Dank voor weer zo'n mooie senryu... en jou wens ik natuurlijk ook alle moois en goeds voor het nieuwe jaar, dat je maar veel van die juweeltjes mag blijven schrijven!

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: