Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

maandag 22 oktober 2018

Inktober dag 16 t/m 21

Elke keer een blog schrijven over wat ik had gemaakt, bleek iets teveel druk voor mij.  Vandaar nu maar even een update van wat ik heb gedaan. Even in het heel kort, want zo spannend was het nu ook
weer niet.

Ik merk dat ik de neiging heb om veelal cartoonachtig te gaan tekenen. Geen idee waarom dat zo is,  waarschijnlijk is het makkelijker om mijn soms vreemde hersenkronkels weer te geven in een stripvorm.  Het is ook omdat ik soms echt niet weet wat ik met een omschrijving aanmoet.

Neem nou die van vandaag: expensive... Hoe teken je 'duur'?  Het is een gevoelswaarde en zie dat maar eens in een beeld te vangen.  Verder teken ik weer veel 'beestjes'. In gedachten hoor ik de stem van mijn vader: "je zit weer beestjes te tekenen"...

Hij zei dat een keer,  omdat hij dacht dat ik niet genoeg vooruit ging met tekenen.  Op de middelbare school stonden mijn schriften vol met 'beestjes'.  Onder elke les stond wel iets.  Als ik er over nadenk,  heb ik dat altijd al gehad: als ik een pen of potlood in mijn hand kreeg,  moest daarmee getekend worden... Toen ik het werk van Walt Disney op waarde begon te schatten,  begon ik met beestjes. Meeko van Pocahontas was mijn favoriet, op de voet gevolgd door Figaro, de poes van Pinokkio.  Wat deze diertjes gemeen hebben,  is de ultieme schattigheid. Na Disney kwam mijn liefde voor Looney Tunes, met briljante karakters als Woody Woodpecker,  Sylvester en Tweety,  Bugs Bunny en de Roadrunner.  Gek genoeg vind ik het huidige aanbod van Pixar niet zo heel leuk.  Hier en daar zitten er leuke figuurtjes tussen (zoals in Happy Feet), maar over het algemeen vind ik ze te glad,  te opgepoetst.

Terugkomend op die beestjes: het is dus iets wat ik ken en iets waar ik me kennelijk makkelijk in uit kan drukken. Niks mis mee, toch? Ik probeerde of Meeko nog wilde lukken... en wat denk je:

Meeko
Zonder al te veel moeite kwam hij uit mijn potlood. Zeg nou zelf, hij is toch leuk?

9 reacties:

  1. Bij expensive denk ik aan diamanten, Rolls-Royce, caviaar en zo.
    Eigenlijk al die dingen waar ik helemaal niet van hou.

    Met Disney heb ik eigenlijk niet zo veel.
    Ik tekende stiekum Nijntjes.
    En droedelde verder alles vol.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. In eerste instantie dacht ik ook aan al die dingen die jij hier noemt. Daarna dacht ik: niet leuk om te tekenen! Na nog langer nadenken, kwam er in mijn hoofd op dat je dan wel een geldboom in je tuin nodig hebt, als je me zou willen omringen met dure spullen. Dus het werd een geldboom.๐Ÿ˜

      Nijntje snapte ik vroeger niet. Ik kon er niet over uit dat de mond van dat konijn een kruisje was. Voor mij stond dat voor 'mondje dicht houden' Ik ben Nijntje pas later gaan waarderen๐Ÿฐ๐Ÿฐ๐Ÿฐ
      Alles vol droedelen, klinkt bekend... Voor mij met beestjes dus!

      Verwijderen
    2. Maar dat kruisje is het neusje.๐Ÿ˜Ž

      Ik ontdekte Nijntje pas op de middelbare school.

      Verwijderen
    3. ๐Ÿ˜‚๐Ÿ˜ŽDat is waar, ja!

      Verwijderen
  2. de eerste tekening heb je heel erg leuk gedaan. Je had te druk gehad. Gelukkig kon je blogje zetten. Heksenkronkels heb je juist apart gedaan. Leuke beestje de eerste tekening. Wasbeer heb je ook heel leuk gedaan. Soort stripfiguur in de boek.Potlood heb je knap gedaan Lilian. Het is je goed gelukt.

    Fijne dag.
    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door de stem van je vader je moet beestjes tekenen. Het is je goed gelukt. Ach ik heb met je doen. Door vader is het gekomen.Wat mooi dat je doet.... ❤

      Verwijderen
    2. Mijn vader vond juist dat ik andere dingen moest tekenen dan beestjes, omdat ik dat al jaren deed. Zijn stem zit in mijn hoofd, dat is waar.. . En dat vind ik ook wel fijn, ook bij het tekenen. Dank voor de lieve reactie ❤๐Ÿ‘

      Verwijderen
  3. Lilian,

    "Ik zie allemaal beestjes als ik gedronken heb", daar ligt het hopelijk toch niet aan mag ik aannemen, maar dan kan niet, het is een liedje van voor jouw tijd. Nog een weekje stug doorbijten. Meeko ken ik niet echt, maar hij is goed gelukt zag ik op google.
    Bedankt voor je reactie.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ๐Ÿ˜‚Daar ligt het zeker niet aan, hoor! Ik ken het liedje wel, overigens.

      Ja, nog een weekje... ik ben benieuwd of ik het ga missen, straks๐Ÿ˜‚

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: