Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

maandag 15 oktober 2018

Inktober dag 13, 14 en 15

De afgelopen paar dagen ging het niet lekker met tekenen. Soms ben ik het even kwijt, dan wordt de boel slordig en totaal niet zoals ik het zou willen. Het 'erge' van meedoen aan een tekenuitdaging als Inktober, is dat je je dat eigenlijk niet kunt permitteren. Elke dag een tekening... en dat is dus niet een dag geen tekening. Misschien ben ik daarin te streng voor mezelf, maar ik probeer het toch. Je doet mee, of niet... Ik hou niet zo van die tussenwegen.
Zo gebeurde het dus dat ik drie tekeningen plaatste waar ik niet echt blij mee was.

Op zaterdag stond guarded (bewaakt) op de rol. Ik liet een mier een spoorweg bewaken. Mijn omgeving begreep hem niet echt en dat maakt een tekening voor mij dan al meteen slecht. Ook was ik niet tevreden over het treintje: te lelijk getekend, maar ook daar kun je niet veel meer aan doen. Inkt vergeeft nu eenmaal niet.
Guarded (inkt en marker)


Zondag was er een uitdaging die iets minder moeilijk leek: clock (klok). Klokken heb je in alle soorten en maten, maar ik had al snel besloten dat ik geen uurwerk wilde gaan tekenen. Dat heb ik soms: dat ik meteen denk 'nee niet dat!'. Ik dacht daarom aan een koekoeksklok. Die dingen vind ik namelijk nogal intrigerend. Ik ken niemand die er eentje heeft, geloof ik. Vroeger waren we eens op bezoek bij iemand die zo'n ding had. Geen idee wie of waarom.  Ik zal een jaar of vijf geweest zijn... Wat ik me er vooral van herinner: ik wilde niets liever dan achter dat deurtje kijken. Even checken of het vogeltje daar echt op zijn nestje zat, zoals mijn moeder telkens zei. Ik weet ook nog, dat het ding een ongelooflijk hard geluid maakte. Nou ja, dat was -denk ik- de inspiratiebron voor deze tekening: 

Clock (Inkt en kleurpotlood)

Dan vandaag... daar stond weer zo'n woord waarbij ik dacht: wat moet ik er mee? Weak (zwak)... Ik heb er lang over zitten denken, maar uiteindelijk tekende ik dit:

Weak (inkt en kleurpotlood)
Sterk en zwak zijn tegengesteld en tegelijkertijd zijn ze relatief, was de gedachte. (Als je het niet ziet, neem ik je dat niet kwalijk, hahaha!)
De olifant is mislukt, maar ik kon 'm niet meer herstellen. Dat leer ik dus ook van Inktober: denken 'nou en?!'... Het valt me zwaar, maar ik heb bedacht: als ik klaar ben met deze uitdaging, ga ik een paar van die tekeningetjes rustig (en netjes!) uitwerken.

Fijne week!

9 reacties:

  1. ik vind je knap dat je in korte tijd getekend hebt. Hoe krijg jij voor elkaar. Ik vind je tekening heel mooi gemaakt. Spoorweg heb jij humor getekend. Knap bedacht zo! Koekoeklok maken altijd zo lawaai. Ik zou dingen nooit in huis nemen.Echt irritant. Vogeltje kwam uit koekoeklok.Daar schrikt beestje van.Heel leuk gemaakt. Olifant is best wel sterke best. Zijn poot kunnen inderdaad in deuken. Hoe kom je zo op met deze tekeningen.Echt super gedaan Lilian. Ik wens je fijne avond. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.��

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, een beetje humor moet af en toe kunnen, net als bij jullie. Weet je dat ze bijna niet meer te koop zijn, die koekoeksklokken? Zeker vanwege het geluid, hahaha! Bedankt voor de complimentjes, echt leuk om te lezen!

      Verwijderen
    2. Echt leuk!! ❤️❤️❤️

      Verwijderen
  2. Lilian,

    Het valt ook niet mee om iedere dag iets te moeten maken op thema's die je niet zelf uitkiest en er dan ook nog een logje over te schrijven.
    Zo'n drieluik geeft je wat ruimte. Sterkte voor de komende dagen. Al is niet alles in jouw ogen geslaagd, de essentie is wel duidelijk.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook zo. Ik heb dan ook besloten om de logjes 'op te sparen'. Op Instagram plaats ik wel elke dag. Zo wordt de druk voor mezelf wat minder... enne: dank voor je support!

      Verwijderen
  3. Als ik nou nog ÊÊn keer lees over mislukt en niet goed dan ga ik gillen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat hoor ik dan toch niet�� maar ik snap je punt... die eeuwige innerlijke criticus. Soms vind ik 'm zelf ook dodelijk vermoeiend��

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: