Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

donderdag 11 oktober 2018

Inktober dag 11

In tegenstelling tot de vorige twee dagen, kon ik dit keer wel iets met het onderwerp. Cruel (wreed), was het. Er zijn behoorlijk veel dingen wreed in dit leven. Mensen kunnen wreed zijn, naar elkaar toe. Soms zonder het te beseffen, maar ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er in alle mensen een tikje wreedheid zit.

Het doet me denken aan dat onderzoek van die psycholoog (ben even zijn naam kwijt) waarbij deelnemers aan het onderzoek andere deelnemers door een knop in te drukken een elektrische schok toedienden nadat ze een fout antwoord op een vraag hadden gegeven. Hoewel de deelnemers die de knop bedienden geschreeuw hoorden, toch gingen ze door met het indrukken van de knop en deden ze zelfs het voltage omhoog! Erg, maar zo zitten wij dus in elkaar.

De ergste wreedheid is voor mij de wreedheid richting dieren. Een dier dat afhankelijk is van jouw zorg willens en wetens pijn doen, dat vind ik erg. Van de week nog, heb ik vol ongeloof naar het verhaal zitten luisteren van een leeuwenwelpje dat langs een weg in een dichte kooi werd achtergelaten. Hoe kun je zoiets doen? Het moeten mensen geweest zijn die het diertje gevangen hebben, misschien hebben ze het zelfs een tijdje verzorgd... en toch kom je dan op het onzalige idee om het beestje zonder eten in een kooi zomaar ergens te droppen? Ik kan me zoiets moeilijk voorstellen. Over wreed gesproken!

Mijn tekening moest dus over een dier gaan. Ik hoefde niet lang te denken: deze tekening maakte ik al eens eerder (nooit op dit blog geplaatst), maar in een andere context. Het ging toen eigenlijk over de uitdrukking 'een worstje voorgehouden krijgen', zodat je blijft rennen ;-) Dat is ook een vorm van wreedheid... en volgens mij ziet dat er zo uit:

Cruel (inkt en kleurpotlood)

7 reacties:

  1. Lilian,

    Dit ziet er "aardig" wreed uit, maar je hebt het ook "wreed" aardig gedaan.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, dank voor deze reactie, die ik ook heel 'wreed' vind!

      Verwijderen
  2. Deze tekening is zeker grappig om te zien. Je kan zo boek maken. Achter worst met hengel aan de staart. Hij lust wel worst. Leeuwenwelpje heb ik ook gehoord. Vreselijk dat je mensen dit doet. Wilde vanaf schattig beestig. Dieren word dan dupe ervan. Welpje is ook nog gewond. Gelukkig had iemand tegen gekomen die heeft gevonden. Het is gewoon wreed om te doen. Moet keertje hele zware straf geven wie die gedaan hebben. Ik ben zo woest daarover. Poten vanaf blijven van dieren. Hoe kan deze leeuwenwelpje op straat zetten met kooi. Mensen moet niet zulke beest beginnen. Het is word een leeuw. Zijn gek. Neem je toch niet in huis of zo? Maar je tekening is zeker mooi geworden.Dikke lijnen maakt juist mooi. Diepte!!!! Fijne dag.

    Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O ja, dat boek... Ik heb met Christiene hier op het blog 'afgesproken' dat het er ooit gaat komen. Wanneer weten we nog niet ;-)
      Het verhaal van het welpje vond ik ook vreselijk en ik kon het eerst ook niet geloven. Ik ben het helemaal met je eens.
      Dank voor het compliment, lief!

      Verwijderen
  3. Ik voorspel een toekomst als cartoon tekenaar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ;-) Er zijn al zoveel voorspellingen over mijn toekomst gedaan, dat ik er niet meer in geloof, maar toch bedankt voor het compliment!

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: