Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

dinsdag 17 juli 2018

Zomerse schelpjes

De hoge temperaturen van de laatste tijd maken tekenen niet echt makkelijk. Nog een goede twee weken, dan heb ik ook vakantie... en hopelijk past het weer dan beter bij mijn tekenvingers.

Afgelopen week gingen er een paar collega´s weg op mijn werk. Dan vragen ze altijd of we iets willen maken of schrijven in een herinneringsboek. Soms weet ik direct wat ik wil maken, soms ook echt niet. Verleden keer wist ik het niet, omdat ik degene die wegging niet heel goed kende. De dame in kwestie ging met pensioen.

Ik zat daar zo maar eens over te mijmeren, over dat pensioen. Wat zou ik doen, mocht het ooit zo ver komen? Niks meer moeten en hoeven en ook niemand die je daar op aankijkt, want hé: je bent met pensioen!

Het leukst van alle dingen die je kunt gaan doen, is misschien nog wel dat het op een doordeweekse dag kan. Lekker rustig, geen drommen mensen... en ineens had ik het: "mooie schelpjes zoeken op het strand, op een gewone doordeweekse dag!" Ik schreef het op, met nog een kleine persoonlijke noot. Vervolgens tekende ik er wat schelpjes bij en mijn bijdrage voor het herinneringsboek was klaar.

Het was leuk om schelpjes te tekenen en 's avonds baalde ik eigenlijk een beetje dat ik ze niet gefotografeerd had. Tja... er zat niks anders op: dan moest ik maar nieuwe tekenen. Wat een straf ;-)
Ik zocht een paar mooie uit en ik legde ze in het vogelzand, gewoon omdat dat er lekker zomers uitziet. Ik vind ze nog steeds leuk, de schelpen.

Schelpjes (kleurpotlood)

Enne... strakjes kan ik het ook: "mooie schelpjes zoeken op het strand, op een gewone doordeweekse dag!" Alleen zo jammer dat de rest van Nederland dan ook vakantie heeft :-D

8 reacties:

  1. Lilian,

    Dit zijn fraaie schelpjes! Ik kom niet zo vaak op het strand, de enkele keer dat ik er was, waren ze nooit zo mooi als deze.
    Alvast een plezierige vakantie toegewenst!

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dit zijn ook mediterrane schelpjes, denk ik. Tenminste, een deel ervan wel. Aan de Noordzee vind je veel scheermesjes en krabbetjes, niet zoveel van die mooi gevormde.
      Ik ben overigens ook niet echt een strandgast hoor, althans, niet in de zomer. In de nazomer is het vaak veel mooier.
      Dank je wel, komt vast wel goed met die vakantie ;-)

      Verwijderen
  2. Goedemorgen Lilian,

    Wat heb je mooie schelpen tekening gemaakt. Het is zeker echte zomers in Nederland. Nog eventjes heb jij ook lekker vakantie. Om te genieten. Het blijft goed weer. Wij hebben afgelopen vrijdag al vakantie. Wij gaan zo straks weg. Dagje eruit met de trein. We moeten met trein reizen. Ik wens je alvast fijne vakantie.
    Geniet maar ervan. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.❤❤❤

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Moedig hoor, treinen met dit weer ;-)
      Jullie gaan vast mooie dingen zien en ja, ik verheug me ook op de vakantie. Nog heel eventjes! Dank jullie wel en een fijne dag!

      Verwijderen
  3. zul je altijd zijn, ga jij naar het strand ligt half nederland er ook :-) daarom blijf ik lekker in het bos met mijn jongens :-) je schelpjes zijn mooi hoor

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-D Ja, dat is dan weer mijn geluk! Het bos is ook fijner met deze dagen, denk ik. Ik hou van de zee, maar eigenlijk zie ik die liever in de nazomer, of het begin van de herfst. Ik ben nu eenmaal geen strandganger, maar dat had je vast al door.

      Verwijderen
  4. Ik hou van het strand als het stormt en je jezelf vooruit kunt laten blazen door de wind.
    Dik ingepakt en daarna weer warm worden met een grote beker chocolademelk met slagroom.

    BeantwoordenVerwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: