Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

dinsdag 6 augustus 2019

IJs

Het is ijstijd! Eerlijk gezegd heb ik er nog niet veel op, dit jaar. O nee, dat is niet waar waterijsjes wel...maar er gaat toch niets boven zo'n lekker roomijsje van de ijssalon!
Ik maakte deze tekening gisteren, even snel-snel... het idee zat al een tijdje in mijn hoofd, maar het was (oh ironie!) te warm om 'm uit te werken. Het ijs lukte goed (best nog wel moeilijk om zo'n bolletje wittig ijs weer te geven), de pinguin ook, maar bij de achtergrond ging het mis. Die werd heel lelijk. Ik had me nooit zo gerealiseerd dat een achtergrond zo veel kon uitmaken, maar in dit geval was het duidelijk. Ik kan heel sjacherijnig worden als dingen naar mijn idee niet kloppen. Wat nu? Weggooien? O nee, dat zou ik niet meer doen... maar wat dan wel? Ineens zag ik de schaar liggen. Natuurlijk, dat was het! Gewoon die lelijke achtergrond eraf knippen!  Zo staat hij nu in mijn aquarelblok, geplakt op de achterkant van een andere tekening: probleem opgelost! (mocht je nieuwgierig zijn: de oude met die lelijke achtergrond staat op Instagram)

ijs met pinguin
verknipt ijs (aquarel)


Het tekenen wil niet zo lukken, de laatste dagen. Het lijkt wel alsof de warme dagen alle puf hebben weggenomen. Heel  optimistisch had ik een nieuwe tekenuitdaging opgezocht met allerlei 'opdrachtjes' die gingen over de zomer. Ik heb er gewoon geen zin in.

Het helpt misschien ook niet dat ik met mijn hoofd al bij de naderende vakantie zit. Ja, ik heb me aan mijn voornemen gehouden: ik heb een vakantie geboekt!  Voor het eerst sinds jaren... , want -ik zal het maar bekennen- ik hou er eigenlijk niet zo van. Ik ben zo'n type dat haar eigen bed eigenlijk altijd het lekkerst vind slapen. Ook toiletteren op een andere pot dan degene die ik ken, is voor mij een lastige. Nu ik het zo opschrijf, moet ik er om lachen, maar geloof me: het is echt erg als je moet maar niet kan. Ik herinner me een vakantie van vroeger, we gingen geloof ik maar veertien dagen, maar dat waren de langste dagen van mijn leven. Ik was nog niet thuis en jawel hoor.... toen begreep ik waarom het woord 'ontlasting' was uitgevonden. Ja inderdaad, lekker praatje weer.

Toch maak ik me daar niet echt heel erg druk om op dit moment, want ik heb natuurlijk wel een superleuke vakantie uitgezocht. Als je dan toch gaat, moet het wel iets zijn wat je echt leuk vindt en waar je ook echt zin in hebt. Ik vind het spannend, maar ik heb er ook heel veel zin in!  Mijn hoofd maakt zich meer druk over zaken als: wat neem ik mee, hoe zit het met de reis, zou ik alles wel kunnen vinden... Nouja, de gewone vakantiedingen, die iedereen heeft, denk ik.

Volgend blogje hoop ik jullie helemaal bij te kunnen praten over mijn avontuur en ondertussen bedenk ik me maar dat die vakantie zoiets is als een lekker ijsje: iets dat je jezelf op zijn tijd moet gunnen, iets waar je van kunt genieten en waar je met een voldaan gevoel op terug kunt kijken.






7 reacties:

  1. Ik wens je heel heel heel veel plezier!

    En wat een goed idee om je ijsje uit te knippen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goedemorgen Lilian,

    Wat heb je heel mooie tekening gemaakt. Het ziet prachtig uit. Ik krijg meteen trek in ijs. Leuk gedaan met pinguïn erbij gezet. Leuk wat je gaat doen. Ik wens jou onwijs heel veel plezier. Geniet maar van. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als jij trek krijgt in ijs, heb ik het goed gedaan☺ Dank voor het compliment!
      Genieten ga ik zeker doen, tot gauw!

      Verwijderen
  3. Met de pinguïn erop vind ik het ook een heel kleurrijk geheel. Jij hebt talent, zeg, daar ik ook jouw creativiteit en originaliteit waardeer. Ga zo door, Lilian. Vriendelijke groet

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat een lieve reactie, Catherine! Soms heb je dat even nodig, dus dank je wel daarvoor!

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: