Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

maandag 15 juli 2019

Fruit en van alles

Soms is er te veel.
Ik tekende wel, maar had geen puf om hier iets te plaatsen. "Het is rustig op je blog" zei iemand me. Dat streelde mijn ego, want kennelijk valt het toch op, als ik er even niet ben ;-)

Waar te beginnen?  De laatste tijd ben ik in de ban van fruit. Ik hou van fruit hoor, maar meestal voel ik niet de behoefte om het te tekenen.

Een paar weken terug alweer haalde ik aardbeien bij de super, want die zagen er zo lekker uit. Een grote bak met van die grote aardbeien en als je er aan rook...hmmmm! Ze waren ook zo rood, viel me op. Nu denk je vast: 'ja, dat is toch een kenmerk van aardbeien?' Ja, dat klopt, maar het ene rood is toch het andere niet, als je begrijpt wat ik bedoel. Deze waren echt bijna signaalrood. 

Er verschenen ineens overal aardbeitjes op mijn aantekenblokken. Zomaar, tussen dingen om te onthouden:plop, een aardbeitje, plop, nog één...

Tja en als je dan toch aarbeitjes aan het tekenen bent, kunnen er best ook kersjes bij en besjes. Allemaal getekend met de pen, dus ze vingen niet de kleur die ze verdienden. Daarna toch maar even de tijd genomen om iets met kleurpotlood te doen en zo ontstond dit:


Fris en fruitig (kleurpotlood)


Ik moest weer even wennen aan het werken met potlood en dat zie je ook wel een beetje. Een paar weken ervoor had ik overigens ook al met potloden gespeeld, omdat er weer eens een collega was die afscheid nam. Het was een leuke collega, over wie iedereen wel iets liefs ging zeggen, dus na al die 'veren in haar achterste' kon er nog wel eentje bij, dus tekende ik dit:

Veren steken (kleurpotlood)
Op de plaats van het wit heb ik een boodschap voor haar geschreven. Ik geloof dat ze er wel blij mee was.

Eergisteren kwam mijn fruitige kant ineens weer boven. Ik zat aan de telefoon wat te krabbelen en er ontstond alweer een fruitpalet. Ik probeerde een banaan, maar die mislukte. Echt onuitstaanbaar vind ik dat, dus net zo lang frummelen tot het wel lukt. Ik trok mijn aquarelblok weer tevoorschijn en na een paar dubieuze bananen, stond ineens deze op het papier:

Bananenfeestje (aquarel)

Bananen en beestjes, het zal eens niet! Zoals je ziet, het heeft allemaal weinig samenhang, op dit moment. Ik kijk uit naar de vakantie, die is er alweer bijna en dan hoop ik weer met regelmaat mijn blog te vullen, beloofd!

12 reacties:

  1. :-) prachtig gedaan lillian, kleur zegt veel maar ook de geur hé..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks!
      Jazeker, geur is heel belangrijk, dat vind ik ook!

      Verwijderen
  2. Lilian,

    Bananenfeestje met het bananenbeestje!
    Vrolijke fruitige plaatjes en mooi blauw met een trotse pauw,
    alhoewel die kijkt toch een beetje streng,
    die mist nu natuurlijk een veertje.....au!

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. 😄 Dat klopt vast, dat van die veer! Dank voor je leuke reactie!

      Verwijderen
  3. Ploep een aardbeitje, heerlijk! Maar het ziet er eh frutig uit en dat banaantje is om op te eten!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuk hoor, je tekeningen.
    Geniet van de zomer hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goedemorgen Lilian,
    Wat heb jij echt heel mooie tekening gemaakt. Je besteed heel veel werk eraan. Knap gedaan. Je gaat steeds meer goed tekening maken. Ik doe het niet na. Fruit is zeker heel gezond. Pauw heb je ook heel mooi gedaan. Succes met verder tekening maken. Nog bedankt. Lief van je. Fijne week gewenst.
    Liefs Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank! Ik doe weinig de laatste tijd, maar dat komt wel weer (hoop ik)
      Graag gedaan, ik hoop dat jullie het een beetje redden allemaal❤

      Verwijderen
  6. Ik had vanmorgen hier reacties achter gelaten. Moest goedkeuring geven stond erop. Fijne middag. Liefs Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: