Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

woensdag 18 december 2019

Rustig

De eekhoorn is af...! Zoals ik al schreef bij de reacties onder mijn vorige blogbericht, is het een tweede versie geworden. Ik deed iets met een dennenappel, maar dat leek dus meer op iets anders ;-)
Toch was het goed, die tweede versie, want op één of andere manier is die schattiger dan de eerste. Ik weet ook niet hoe dat komt. Iets met dat kopje, net iets zoeter. Ik weet niet of het me gaat lukken om er een kerstkaartenversie van te maken, want daarvoor was ik er toch net iets te lang mee bezig.

eekhoorn baby inkt
Baby Eekhoorn (inkt)
Gisteren was de laatste les van de cursus van dit jaar. Dat klinkt altijd zo definitief, maar volgend jaar gaan we natuurlijk gewoon weer verder. We zijn de laatste weken erg bezig met kleur. Een vervolg op de lessen over warme en koude kleuren, was werken met laagjes. Het ging erover dat je heel snel een balans in je werk kon maken door vanuit de grote kleurvlakken uit een afbeelding te werken. Ik deed een saai (Nee niet saai, sommige mensen vinden dit saai, ik vind het mooi!) Hollands landschapje met een molen. Eerlijk gezegd was ik verrast door het resultaat. Ik ben niet zo van de landschappen, maar deze is toch wel leuk geworden.

landschapje gouache
Denkend aan Holland... (Gouache)
Ik maakte er nog eentje... Ook Hollands, maar geen landschap, maar die is nog niet helemaal af.

Bijna vakantie... ik kijk er naar uit. Niet dat ik veel ga doen, maar ik moet nog het nodige opruimen. Ik schrijf dit bijvoorbeeld, terwijl ik omringd ben door een woud van papieren. Ja, eigenlijk werk ik, maar dat moet je maar niet verder vertellen. Overal zijn stapels. Sommige dingen zijn eigenlijk al lang onnodig, maar ik weet dat als ik nu weg ga gooien, er vast iets tussenzit wat niet weg mocht. Ken je dat? Dat vraagt om een rustig momentje.
Ik kijk even naar mijn landschapje... rustig, dat is soms ook wel even fijn.

13 reacties:

  1. ach wat een scheetje is het geworden...
    ja opruimen is een goed ding, ik zou dat ook moeten doen, maar ben er niet zo goed in...

    fijn weekend lillian

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind 'm zelf ook nogal cute😁
      Hier nog eentje die niet zo goed is in opruimen. Het duurt of veel te lang (alles bekijken, gevoelen), of ik ben te rigoureus (en dan gooi ik dus dingen weg waarvan ik achteraf denk: 'was dat nou nodig?')
      Ik ben nu bezig met de kledingkast... Help!

      Verwijderen
  2. Lilian,
    Wat een lief klein knuffel diertje,en je landschap daar gaat rust van uit,mooi voor een wandeling.Of beter gezegd mooi voor aan de muur.

    Lilian,ik wens je gezellige Kerstdagen
    en een fantastisch jaar 2020

    veel liefs
    groetjes
    Christiene

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Christiene, wat fijn jou weer te zien! Ik hou nu eenmaal van beestjes en het liefst die met een hoog aaibaar gehalte😀
      Het landschapje is eigenlijk zoals ik ze het liefst zie...
      Lieve Christiene, ik wens jou vast alle moois en goeds voor 2020!

      Verwijderen
  3. Lilian,

    Een schattig beestje.
    Ik wens je fijne Kerstdagen en een heel goed en gezond 2020 toe.

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Iedereen vindt 'm lief, geloof ik😀 Ik ook hoor, ik ben blij met die kleine boomklimmer. Dank je wel jeer, ik wens jou ook alvast een mooi, goed en gezond 2020 toe!

      Verwijderen
  4. Via Elisabeth zag ik je naam staan en dacht ik kom ook eens op visite op jouw blog en wat zag ik??? Een prachtige eekhoorn die je getekend had. Jij kan echt goed tekenen zeg.Zo zie je maar dat elk mens zijn of haar eigen talenten heeft. en ook de molen sprak mij erg aan en die is vast reuze trots dat deze hier mag staan. Ik heb ook eens verder gekeken op je blogs en ik vind het allemaal heel erg mooi.Ik kom zeker nog eens op visite hoor.Hierbij wens ik je vast een mooie nieuwe week toe met mooie momenten.
    Groetjes. Tine

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Tine,
      Wat een leuke reactie, dank je wel! Altijd welkom hoor ;-)

      Verwijderen
  5. Gaat alles goed daar. Ik mist al tijdje. Hopelijk gaat het goed met je? Ik weet met m..... Ik kom wel keertje kijken bij jou op je blog.
    Liefs Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: