Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

maandag 16 maart 2020

Meneer Aart

Vandaag ben ik thuis, terwijl ik eigenlijk zou moeten werken. Dat voelt best raar. Tja... Sinds Corona niet meer alleen de naam van een biertje is, gebeuren er rare dingen. Morgen ga ik naar het werk en daarna moet ik de boel online uit zien te vogelen, weer eens wat anders! Het geeft me wel even de rust om wat dingen af te maken en op te ruimen. Zo zie je maar: alles heeft een positieve kant.

Nog steeds ben ik niet op mijn oude 'level', als het gaat om het tekenen. Dat merk ik ook tijdens de cursus, waar ik het idee heb dat ik maar wat aan het aanmodderen ben. Ik heb het er ook over gehad met onze 'goeroe' en die sprak uit wat ik eigenlijk ook al had bedacht: "als je hoofd te vol is, lukt het soms gewoon minder goed, dat is heel normaal". Dat is het, ik maak me teveel zorgen om dingen die ik toch niet kan veranderen. De laatste tijd lukt het me wat beter om te relativeren en nu krijg ik dus - dankzij dat gekke virus - even de tijd om wat rustiger aan te doen.

De afgelopen periode hebben we weer veel getekend.  Portretten en dieren, vooral. Zelf was ik nogal tevreden over deze:
Aart Staartjes tekening
Meneer Aart (potlood)
Ik heb het er maar bij gezet, maar ik hoop dat jullie hem er ook in herkenden: meneer Aart (Aart Staartjes), dus. Hij overleed op 12 januari van dit jaar. De knorrige oom uit Sesamstraat. Hele generaties zijn met hem opgegroeid. Ik ken hem ook van J.J. De Bom, waar ik me van herinner dat ik zijn karakter nogal onaangenaam vond. Ik was denk ik te jong om het sarcasme te snappen.

Tijdens het tekenen ontdekte ik dat dat sarcasme ook een beetje op zijn gezicht geschreven stond. Let maar eens op dat mondje...  en daarna de combinatie met ogen en lachgroeven, zie je het ook?

Soms kun je de wereld ook maar beter bekijken met een spottende glimlach, dat maakt het allemaal wat lichter, en wat makkelijker. In die zin denk ik dat we allemaal wat kunnen leren van Meneer Aart, terwijl we wachten op het moment dat Corona weer gewoon een biertje wordt.




10 reacties:

  1. Je hebt meneer Aart geweldig neer gezet
    en dat mondje....
    vroeger zeiden de mensen wel eens
    die heeft een zuinig mondje
    ja zo,n strak mondje.
    Lilian dat zou mooi zijn met ons alle
    een Corona biertje drinken
    op dat het virus vertrokken is.
    Lieve groet
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank Christiene! Ja, die uitdrukking ken ik ook; 'een zuinig mondje'. Ik zie er hier een spottend (klein) glimlachje in ;-)
      Wat je laatste opmerking betreft: echt, ik kan niet wachten..., maar dat geldt voor ons allemaal, denk ik.

      Verwijderen
  2. Als het er niet bij had gestaan hadden we hem ook herkend.
    Erg goed gelukt.

    In mijn vroege jeugd las hij op zondag op tv bijbelverhalen voor.
    De overstap naar de stratenmakeropzeeshow was groot.
    Wij mochten daar als kind niet naar kijken.
    Want dat ging over poep en pies en zo.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nou ja, daar waren de meningen over verdeeld, vandaar dat ik het er toch maar bijzette :-)
      Zo zie je maar, hij heeft zoveel veel verschillende dingen gedaan, dat ik waarschijnlijk de helft niet weet.

      Verwijderen
  3. Corona is zeker heel erg op moment.Virus breid zich uit. Wat heb jij echt heel mooi getekend. Je ziet het duidelijk dat meneer Aart is. Geweldig. Knap gedaan Lilian! Ik keek vroeger ook ernaar Sesamstraat. Hij kon echt heel goed spelen. En ook andere programma's. Fijne dag. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, helaas is Corona heel erg aanwezig in onze levens, of je er nu direct mee te maken hebt of niet. Dank voor het compliment, ik ben zelf ook wel blij met deze een dat is zeldzaam, hahaha!

      Verwijderen
  4. Lilian,

    Heel goed herkenbaar Aart Staartjes, zeker ook zijn "zuinig mondje".
    Het blijft een beetje stilletjes, ik hoop dat alles goed gaat.

    Groetjes en blijf gezond,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank jeer! Stilletjes, dat klopt... ik ga er zo even een logje aan wijden, denk ik. Het gaat goed met mij hoor, geen zorgen. Ik hoop dat alles met jou ook in orde is!

      Verwijderen
  5. Goedemorgen Lilian,
    Gaat met je? Ik kom evengoed fijne paasdagen wensen. Ik weet dit raar uitkomt. Vanwege corona. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry. XX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het gaat goed met mij hoor, maak je geen zorgen. Ik doe zo even een kleine update, maar jullie ook: fijne paasdagen!

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: