Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

dinsdag 4 januari 2022

Muis

 4 januari alweer... en ik heb niet eens een terugblikblog geschreven. Nog steeds kan ik de geest niet echt terugvinden. Het gaat beter, maar toen ik hoorde van alweer een lockdown, hakte die er bij mij stevig in. De tekenlessen stopten weer abrupt, want we mogen het gebouw niet in, op het werk moest alles weer online en ik voelde me ineens zo ontzettend moe. Dan ook maar even een testje gedaan. Niks aan het handje, gewoon de winterblues!

Ik probeer het tekenen wel steeds meer op te pakken. Na het obsessief tekenen van hoofdjes, was ik een beetje overgestapt op 'grappige' illustraties. Grappig tussen aanhalingstekens, want ik vind ze grappig; of de rest van de wereld dat ook vindt, valt natuurlijk te bezien. Ik deed iets met een beestje voor kerst en dat zette ik door met een oud en nieuw tekeningetje. Ineens viel me op dat 'muis' wel een prominente rol inneemt in die zogenaamd grappige tekeningetjes. Ik deed dus eerst dit: 

Oud en nieuw muis


dronken muis

Niet lang daarna keek ik terug in mijn andere tekeningen. Dan kom je ineens 'muis in bad' tegen:

muis in bad

 Dan had ik ook ooit nog iets gedaan met 'volgevreten muis'....

Ennnn... de 'onhandige muis':

Conclusie: muis maakt heel wat mee en ik was me daar helemaal niet zo bewust van. Grappig. 

Komend jaar wil ik wat meer gaan doen met illustratie. Ik merk dat ik daar echt plezier aan beleef en ik krijg er ook wel leuke reacties op. Misschien moet ik eens gaan denken aan muis merchandise, hahaha! Zonder gekheid, ik weet nog niet wat het gaat worden, maar het lijkt me al een tijdje leuk om eens wat van mijn werkjes te laten drukken op bijvoorbeeld een kladblok, of een t-shirt. 

Je hebt daar hele leuke mogelijkheden voor: websites die jouw design kunnen drukken op verschillende items en dat jij die items dan vervolgens kunt verkopen. Natuurlijk willen zij dan een percentage van de verkoop, maar ach... Ik doe het toch voor de lol en ik zou me alleen maar vereerd voelen, als iemand bijvoorbeeld rondloopt met een tas met mijn tekeningetje erop. Eerlijk gezegd loop ik al langer rond met dit idee, maar je raadt het al: nooit iets mee gedaan, vanwege te druk, te lastig en al die andere excuses die natuurlijk nergens op slaan. Dus misschien een goed voornemen voor dit jaar: werk maken van mijn merchandise ;-)  

Ik hou daar trouwens niet zo van, van goede voornemens... Of op zich van die voornemens wel, maar waarom dat nu altijd aan het begin van een jaar moet. Nu, met al die ontwikkelingen in de wereld, zie ik wat meer waarom mensen dat doen, voornemens maken. Het is ook een soort van hoop op nieuwe dingen en afsluiten van wat er was. Dat voel ik wel: ik wil dit zo snel mogelijk achter me laten en 'gewoon' verder. Of dat op korte termijn werkelijkheid gaat worden, weet ik ook niet. Hopen mag, gelukkig... en zo lang je hoopt, heb je iets om voor te leven. 

Dus mensen, zo op de valreep nog: ik wens iedereen een gezond, mooi en hoopvol 2022!




6 reacties:

  1. Hallo Lilian,
    Wat erg dat tekenlessen ineens stoppen. Lockdown is altijd heel vervelend iets. Ik den wel gaat lang duren met deze rot virus.
    Echt niet normaal. Toch leuk dat je weer gaat tekenen. Tekeningen zijn zeker prachtig om te zien. Heel leuk gedaan met muis erbij. Het best moeilijk om te tekenen. Ik vind ze heel mooi Lilian. Muis met volgevreten is grappig om te zien. Kaas wilde wel erin. Je gaat weer oppakken met tekeningen maken. Gewoon doen wat jij zin hebt. Geeft ook afleiding voor jou. Ik wilde jou ook beste wensen voor 2022. Liefs Jacqueline & Ferry. 💕 🐭

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Jacqueline en Ferry, dank voor jullie reactie weer! Ik hoop inderdaad dat het oppakken van tekenen lukt, want ik merk wel dat ik het mis als ik het niet doe. Het is ook weer een nieuwe routine vinden en door zo'n lockdown is dat best moeilijk. Jullie sterkte met alles en ik hoop dat het er snel wat rooskleuriger uit mag gaan zien voor jullie!

      Verwijderen
  2. leuk idee, je illustraties ergens op laten drukken en dan verkopen. Vorig jaar kwam een vriendin van mij ineens met katoenen tassen aanzetten waarop ze de kaart had laten drukken die ik haar stuurde. Ik was zo overrompeld. Nooit aan gedacht. Ze staan nu in mijn Etsyshop. Ik heb er overigens nog geen verkocht. En "muis", leuk idee om daar de mogelijkheden van te gaan onderzoeken. Succes in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ps ik vind die muis in bad echt geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lilian,
    Het is al weer lang geleden dat ik hier langs kwam en niet alleen hier, maar überhaupt ergens. Ik ben erg inactief op mijn weblog en blogspot in het algemeen.
    Ik ben tegenwoordig lid van drie haiku-sites op facebook, alwaar ik tegenwoordig vaak vertoef.
    Vandaag dacht ik laat ik eens kijken hoe het met Lilian gaat en ik zie dat je toch best aardig bezig bent in deze voor iedereen lastige tijd.
    Ik zag op internet dat 15 januari de einddatum is om de beste wensen voor het nieuwe jaar te doen. Dus alsnog hierbij alle goeds voor 2022 gewenst.
    Groetjes jeer

    BeantwoordenVerwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: