Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

zondag 11 november 2018

Spel met licht en donker

We zijn weer eens met portretjes bezig op de cursus. Dit keer werken we met gouache en alleen maar in zwart en wit. Het is leuk om te doen, maar ook moeilijk... en als je Lilian heet, doe je het dan gewoon even nog moeilijker ;-)

Ik koos een donkere man uit om te schilderen. Op zich is dat niet perse moeilijker dan een lichte man, maar wel als je in zwart-wit werkt. Had ik kunnen weten, maar na Inktober werd ik een beetje overmoedig en dacht ik dat ik alle uitdagingen wel aankon.

Ik vind het leuk om mee te werken, dat gouache. Het is lekker handzaam (tubes acrylverf zijn altijd zo groot), je kunt er mee aan de slag op gewoon papier, het is lekker snel droog en je kunt er best precies mee werken. Dat het niet meteen lukt, maakt me niet eens zo veel uit. (dat is ook wel weer een openbaring)

Kijk, dit is 'm, de 'donkere man':
Donkere man (gouache)

Hij is nog wat 'vlekkerig' hier. In de tussentijd heb ik geleerd om wat strakker te werken. Dat onder z'n neus oogt ook wat raar, maar dat komt dus doordat je andersom moet denken en daar was ik toen nog niet helemaal aan toe. Op dit moment heb ik al drie hoofdjes in mijn  tekenblok zitten en dit weekend hoop ik er nog eentje uit te werken.

Voor mijn verjaardag eind oktober, heb ik gouache gekregen en een mooie doos kleurpotloden van Faber Castell. Die doos potloden is zo mooi dat ik het bijna zonde vind om er mee te gaan werken, maar dat komt wel. De gouache heeft 8 kleuren in het doosje, maar ik begin pas met de kleuren als ik het spel tussen licht en donker wat beter onder de knie heb... Komt vast wel goed.

8 reacties:

  1. Goedemorgen Lilian,

    Je bent weer lekker druk bezig met tekening. Wat mooi deze. Best wel moeilijk om gezicht te maken. Donker man heb je kunst gedaan. Het is je goed gelukt. Wat mooi cadeau gehad. Dan kan je weer vooruit tekening maken. Fijne zondag gewenst. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ☺ ja, ik ben weer lekker bezig! Met mijn cadeaus was ik inderdaad heel blij, nieuwe spulletjes zijn altijd leuk. Fijne week!

      Verwijderen
  2. Ik vind hem erg mooi!
    Mag ik je uitdagen?
    Probeer het ook eens met wit en grijs potlood op zwart papier.
    😉

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel! Ik neem je uitdaging aan, lijkt me inderdaad ook heel gaaf! Moet ik alleen wel even op zoek naar zwart papier... Ik moet het nog ergens hebben, maar waar ook al weer? Komt goed, ik laat het je zien als ik 'm klaar heb👍😁

      Verwijderen
  3. Lilian,

    Dat lijkt mij goed gelukt.

    Groetjes,

    jeer

    p.s. teken eens ons sterrenbeeld!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Onze goeroe vond 'm ook goed gelukt ☺ en dat zegt wel wat.
      Ben jij ook een schorpioen, jeer? Grappig... Twee uitdagingen naar aanleiding van dit blogje! Ik moet even uitzoeken hoe zo'n ding er nou precies uit ziet, maar ik ga het proberen! Stay tuned🤡

      Verwijderen
  4. prachtig vind ik hoor, en erg knap,
    ik heb twee linkerhanden wat tekenen en schilderen aan gaat:-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Dien! Jij bent hartstikke goed met fotograferen... en daar bak ik dan weer niks van😀

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: