Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

zondag 24 maart 2019

Oliebollen in jus

Ja, je las het goed: 'oliebollen in jus' en die bedacht ik dit keer niet zelf. Medecursiste Vera vond mijn laatste creatie daar op lijken, zei ze.

Ik deed net of ik heel erg beledigd was (oké, dat was ik misschien ook een beetje), maar eigenlijk moest ik er ook wel om lachen. Onze tekengoeroe had namelijk bedacht dat we gingen oefenen met schilderen met een platte kwast. Om het moeilijker te maken bedacht hij dat we dan vormen met een structuur moesten maken. Rotsen, in dit geval. Door dit te doen, zouden we leren dat je vormen niet alleen aan kon geven door licht en donker te gebruiken, maar ook door de manier waarop je het penseel gebruikt.

Oliebollen in jus of rotsen bij de zee? (gouache)

Ik vond het leuk om te doen. Sowieso vind ik gouache erg leuk om mee te werken, de laatste tijd. Iemand vroeg me laatst, waarom ik zoveel verschillende materialen door elkaar gebruik en waarom ik niet alleen met bijvoorbeeld alleen aquarelverf, of alleen inkt werk. Ik heb daar geen echt antwoord op. Ik vind dat je alles moet proberen en daarnaast hou ik ook wel van een beetje afwisseling. Oliebollen in jus, bijvoorbeeld... Hahaha!

16 reacties:

  1. Oliebollen in jus nou ja hoe verzin je het .En ook al is je schilderwerk niet perfect misschien dat maakt toch niet uit ,je vind het superleuk om er mee bezig te zijn en nieuwe technieken te leren .Ik zou dit je niet nadoen hoor .Oliebollen in jus Tsssss
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, die combinatie ook hè... Je gaat je toch afvragen wat zo iemand eet ;-)

      Verwijderen
  2. Oliebollen in zee te drijven. Het is bedoelen oliebollen in jus te drijven. Ik vind zo grappig geschreven. Echt humor is het geworden. Wat heb je mooie schilderij van gemaakt. Echt leuk bedacht Lilian. Hoop werk aan gedaan. Knap gedaan! Fijne week gewenst. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ergens ook wel humor. Ik noem dit nu zelf ook 'oliebollen in jus' en toen ik dat tegen mijn moeder zei, zei ze: "maar dat is toch de zee?" Hahaha. Ja mam, klopt: het is de zee!

      Verwijderen
  3. Lilian,

    Oliebollen in de jus lijkt mij niet zo aannemelijk met al dat blauw.
    Toen ik het logje opende zag ik de onderkant van de gouache en dacht ik in eerste instantie aan stukjes chocolade. Toen ik er wat langer na gekeken heb, kwam het beeld van een zwemmer op zijn rug in mij op en ook nog van zwemmende dieren, zoals otters op hun rug. Ik heb ze even op internet opgezocht:
    http://www.loekvanhelden.com/wp-content/uploads/2016/12/IMG_2203.jpg

    Je ziet wat het allemaal op kan roepen!

    Groetjes,

    jeer

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laten we het er op houden dat die rotsjes poli-interpretabel zijn ;-) Wat een gave foto van die otters, zeg! Mooie beestjes vind ik dat... en als jij hier ergens een otter in ziet, vind ik dat helemaal prima!

      Verwijderen
  4. Het hoeft niet altijd een titel voorzien, via het beeld laat jij een bezoeker ook verbeelden. Jij hebt wel oog voor kleur en licht met een impressionistisch gevoel maar ook hoe beweging en rust elkaar kruisen in dit doek. Heel mooi en origineel samengesteld.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is waar, Catherine en ik vind het ook prima als iemand er iets anders in ziet. Dank voor je complimentje!

      Verwijderen
  5. Mijn eerste indruk: vrolijk plaatje.

    Nooit geweten dat je met gouache ook met platte kwast kunt werken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Door de kleuren is het wel sprekend geworden, maar dat is ook het leuke van gouache. Met een platte kwast werken kan, maar is niet de makkelijkste weg. (en daarom moest ik dat natuurlijk tijdens de cursus)Op zich kun je gouache goed sturen, maar met een platte kwast is het echt veel moeilijker.

      Verwijderen
  6. Lilian,oliebollen in de jus,daar moet je toch niet aan denken.Je werk is leuk om naar te kijken,en weet je in de kunst zien mensen dingen waar je zelf niet aan zou denken,ik vind het leuk en kijk met een glimlach die blijft!

    lieve groet
    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee inderdaad... niet aan denken! Dank je, Christine! Leuk om naar te kijken, daar doe ik het ook voor ;-)

      Verwijderen
  7. :-) hé hé, ik zag méteen dat het rotsen in het water waren...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is beslist eens wat anders zeg : ) En de titel maakt nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. :-D Dat vond ik nou ook! Ergens ben ik Vera ook wel dankbaar.

      Verwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: