Deze teksten en tekeningen zijn gemaakt door Lilian. Mogelijk gemaakt door Blogger.

zaterdag 5 december 2020

Fluffy gedachtenkronkels

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand... Ik ben op zoek naar de fluffigste papegaai van het land! Na lange tijd radiostilte, ben ik eindelijk weer eens enthousiast over een tekenproject waar ik mee bezig ben. Natuurlijk gaat het over beestjes, want kennelijk hoort dat bij mij. 

Het project is een experiment met fantasie. Een bestaand kunstwerk, een stilleven, omzetten naar een eigen vorm en daar je eigen objecten aan toevoegen. Mijn objecten zijn knuffelbeesten. Stel je eens voor: een heel serieus stilleven met saaie potjes en kannetjes, dat ineens wordt 'opgeleukt' door er een paar kleurige en fluffy knuffelbeesten tussen te parkeren! Dat maakt het allemaal wat minder serieus en dat kunnen we allemaal wel gebruiken. 

Hoe het helemaal gaat worden, is voor mij ook nog een raadsel. In je hoofd is het altijd anders... maar ik ben druk doende om studies te maken van de knuffelbeesten. Bij mij op de bank woont een pluchen papegaai en die was het eerste slachtoffer van de vreemde hersenkronkels. Een moeilijk slachtoffer ook nog, want hij is best realistisch gemaakt en dan moet hij toch het uiterlijk krijgen van een knuffelbeest. Dat wordt dus even experimenteren. Ik heb er nu twee, maar misschien ga ik nog wel iets proberen. Ik wilde ze even showen:

papegaaitje

(Papegaaitje in aquarel) 

 

En deze:

(papegaaitje in contékrijt) 

 

Welke is nou het meest fluffy? Die in aquarel, of toch die in krijt? Misschien kan ik beter vragen welke het meest lijkt op een knuffelbeest... Ik vind het nog best lastig. misschien probeer ik er nog eentje, of ik ga eerst een ander beestje proberen. Dilemma's! Het gaat intussen een stukje beter met mij. Nog steeds niet op het oude level, maar er treedt een soort gewenning op, merk ik. Nu ik dit zo schrijf, realiseer ik me dat ik het heb over knuffels... Knuffels, snap je 'm? Zonder dat ik het duidelijk besef, zet mijn brein me op wat er nu zo mist. Het blijft gek, ik kan er niks aan doen 😎

9 reacties:

  1. Goedemorgen Lilian,
    Spiegeltje aan de wand. Wie is de mooiste van land,...... Tweede papegaaitje vind ik mooier om te zien. Knap gedaan met contékrijt. Prachtig!!!! Toch is je goed gelukt bij jou. Wat fijn dat je weer eens te horen. Ga vooral zo door Lilian.
    Gelukkig gaat wat beter met. Zo houden!!! Fijne week gewenst. Liefs Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks, Jacqueline en Ferry... Ik ga zelf denk ik ook meer voor de tweede versie. Ik ben nog een beetje aan het uitzoeken hoe en wat, maar je ziet 'm vanzelf terug hier. Het gaat inderdaad iets beter, al ben ik er nog steeds niet helemaal. Dat geldt voor ons allemaal, denk ik. Fijne jaarwisseling en tot blogs!

      Verwijderen
  2. Nou Lilian ik vind die tweede wel lekker fluffy hoor al vind ik de andere ook prachtig .Fijn dat het wat beter met je gaat .
    Groetjes Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Elisabeth, je las het waarschijnlijk al: het wordt de tweede versie. Ik moet er nog even aan prutsen. Langzaam aan gaat het inderdaad steeds beter en daar ben ik wel blij om, hoor! Fijne jaarwisseling alvast!

      Verwijderen
  3. De eerste is grappig en vrolijk.
    De tweede heeeeeeel erg aaibaar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Aaibaar gaat het worden ;-) Beter voor het contrast enzo... Contrast, voel je 'm? Het lijkt wel alsof alles ineens die lading moet hebben. Komt wel goed ;-)

      Verwijderen
  4. Ha Lilian,
    fluffy en gedachten kronkels,in alle soorten en maten,deze zien er vrolijk en gekleurd uit,zacht en aaibaar,en denk dat ik je begrijp.
    Het is deze tijd,afstand houden,knuffels zijn er niet bij.fijn dat het wat beter met je gaat.Lilian ik wens je fijne feestdagen met al die je lief zijn
    een gezellige KERST en een gezond en goed 2021.
    veel liefs!
    Kerst groetjes

    Christiene.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hi Christiene, die kronkels zullen nooit verdwijnen, vrees ik. Fijn om te lezen dat je ze herkent en ook fijn dat ik ze bij jou zo af en toe weer voorbij zag komen. Ik wens je een mooi kunstzinnig nieuw jaar toe, lieve Christiene. Blijf positief!

      Verwijderen
  5. Ik hoop daar goed gaat met je. Het is wel erg stilletjes geworden. Ik had al eerder bovenste reacties achter gelaten. Stond in de wacht zag ik. Fijne dag gewenst. Lieve groetjes Jacqueline & Ferry.

    BeantwoordenVerwijderen

 

Archief

Volg mij via bloglovin'

Follow on Bloglovin

Big Brother ;-)

Privacy Policy

Kladblokfans tot nu toe: